لغو برپایی ایستگاههای توزیع میوه در انتظار تصمیم ستاد بحران

معاون بازرگانی سازمان صمت خبر داد:

1 325

شیوع بیماری کرونا در گیلان و افزایش مبتلایان، منجر به لغو بسیاری از برنامه ها و فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی تا اطلاع ثانوی شده است. در حالیکه براساس دستورالعمل های ستاد مقابله با بحران کرونا دراستان، نسبت به هرگونه تجمعات که امکان شیوع و گسترش بیماری در آنها امکان پذیر است هشدارهای لازم  داده شده اما همچنان  فروشگاههای زنجیره ای استان درروزهای اخیر مملو از حضور شهروندان است.

این در حالیست که طبق مصوبه تنظیم بازار گیلان در اوایل دی ماه گذشته، امکان برپایی ایستگاههای توزیع میوه شب عید در روزهای آینده در سراسر استان وجود دارد. مصوبه ای که هنوز از سوی ستاد مقابله با بحران کرونا در استانداری گیلان لغو نشده است.

درهمین رابطه «محمود خانزاده» معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در گفت  و گو با مرور از ارسال نامه ای مبنی بر لغومصوبه‌ی برپایی ایستگاههای توزیع میوه به ستاد بحران گیلان خبر داد و گفت: تا اطلاع ثانوی میوه های خریداری شده در سردخانه ها باقی می مانند و چگونگی نحوه توزیع آنها درسطح استان از سوی ستاد مقابله با بحران تصمیم گیری می‌شود.

معاون بازرگانی گیلان با انتقاد از ازدحام شهروندان در فروشگاههای زنجیره ای به دلیل ترس از قرنطینه و کمبود مواد غذایی افزود: شهروندان مطمئن باشند به اندازه کافی کالاهای اساسی و مواد غذایی در انبارهای استان موجود است و دستپاچه نباشند. تریلی های کالاها و مواد غذایی هر روزه به استان وارد می‌شوند و ممنوعیت ورود ندارند. از لحاظ تامین کالا مشکلی نداریم.

خانزاده تاکید کرد: در حال حاضر توزیع گوشت قرمز و مرغ  با قیمت پایینتر از هفته های گذشته و قبل از شیوع کرونا دراستان صورت می‌گیرد. هرکیلو مرغ با قیمت ۱۲ هزار تومان ، گوشت قرمز منجمد کیلویی ۴۰ هزار تومان  وگوشت قرمز گرم از ۵۰ هزار تا ۸۵ هزار تومان با توجه به نوع گوشت در بازارها و فروشگاههای مواد غذایی در حال عرضه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.