مسافرین مجبور به ترک گیلان می‌شوند

معاون پیشگیری از جرم استان، در گفت و گو با مرور:

0 346

موج درخواستها از استاندار گیلان مبنی بر صدور دستور ممانعت از ورود مسافرین به گیلان ادامه دارد و تا کنون نیز پاسخی به آن داده نشده است. در حالیکه شهروندان در انتظار اعلام خبر قرنطینه و جلوگیری از ورود و خروج مبتلایان به ویروس کرونا  در گیلان هستند، آخرین اقدام مقام ارشد استان در حفظ سلامتی شهروندان، کاهش ساعت اداری کارمندان بوده است. اقدامی که صدای اعتراض بسیاری از مردم استان از جمله کارگران بخش خصوصی و شرکتهای تولیدی را در آورده است.

در همین رابطه از « احمد آقایی» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در خصوص ورود به این موضوع و اعلام تعطیلی در بخش خصوصی استان جویا شدیم.

آقایی با تاکید به اینکه به جز شخص استاندار ما نمی‌توانیم به این مساله ورود کنیم، مگر موضوعی خاص باشد به مرور گفت: برخی از مسافرینی که وارد استان شده اند به نزد خانواده ها و بستگان خود رفته اند و همه گردشگر نیستند. از سوی دیگرهمه‌ی مراکز عمومی و پذیرایی تعطیل شده اند و لذا مسافرینی که به استان ورود کرده اند، قطعا نمی توانند خدمات پذیرایی دریافت کنند و مجبور به  ترک استان می‌شوند.

معاون پیشگیری از وقع جرم دادگستری استان با اشاره به اینکه در مقابله و پیشگیری از کرونا ابتدا این شهروندان هستند که باید موازین بهداشتی را رعایت کنند به اقدامات صورت گرفته از سوی این معاونت اشاره کرد و گفت: درحوزه‌ی پیشگیری  و اطلاع رسانی  و گفتمان سازی با مردم تلاش کردیم فضا را امن کنیم و با کسانی که اقدام به آشفتگی  فضای رسانه ای  کردند برخورد می‌کنیم.

وی افزود: برخورد با احتکار کنندگان لوازم بهداشتی و بازرسی روزانه از داروخانه ها و تعطیلی مراکز پرجمعیتی مانند دانشگاهها ، تالارها عروسی ،  استخر و باشگاهها از جمله برنامه های انجام شده بوده است.

احمد آقایی  درخصوص  تعطیلی  یا شیفتی شدن فعالیت واحدهای تولیدی بخش خصوصی گفت: از مدیران شرکتهای خصوصی درخواست کردیم در این بخش تعامل داشته باشند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی استان در رابطه با مقابله و پیشگیری از گسترش بیماری کرونا پشتیبان مردم  بوده و در جهت حفظ سلامتی آنها گام برمی‌دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.