هیات رییسه شورای شهر رشت یکدست شد

با انتخابات جدید در سال دوم؛

0 321

محمدحسین واثق کارگرنیا برای دومین سال پیاپی به عنوان رییس شورای اسلامی شهر رشت انتخاب شد، وی تنها کاندیدای این جایگاه بود که با ١٠ رأی توانست بار دیگر رییس شورای اسلامی شهر رشت شود.

چهل و نهمین جلسه فوق العاده شورای اسلامی رشت با موضوع انتخاب هیأت رییسه جدید شورا عصر روز گذشته با حضور ١٠ نفر از ١١ عضو شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد. در ترکیب جدید هیأت رییسه دوره ششم شورای شهر رشت،«هادی رمضانی» با کسب ۹ رأی جایگزین«مجیدعزیزی» در جایگاه نایب رییس شورای اسلامی شهر رشت قرار گرفت. همچنین سید «شمس شفیعی» با ۹ رأی به عنوان خزانه دار شورای شهر رشت انتخاب و جایگزین رمضانی شد.

«نادر حسینی» نیز با ۹ رأی جایگاه سخنگویی شورای اسلامی شهر رشت را برای خود حفظ کرد. اما در کنار«علیرضا تاج شهرستانی» که بار دیگر به سمت منشی اول شورای انتخاب شد، نام « حسن کریمی کرنق» به عنوان منشی دوم هیأت رییسه شورای شهر رشت به چشم می‌خورد که پیش از این در اختیار«رضا عاشری» قرار داشت.

به گزارش مرور، نکته قابل توجه در ترکیب هیأت رییسه جدید شورای ششم رشت، نبود نام اعضای اقلیت شورا در این ترکیب است. حمایت سید حسین رضویان و رضا عاشری از امیر حسین علوی در جلسه استیضاح شهردار رشت، اساسا موجب به حاشیه رفتن آنها از تصمیمات مهم شورای شهر در مدت اخیر شده است.

در عین حال محمد حسین واثق کارگر نیا در حالی به عنوان رییس شورای شهر رشت انتخاب شد که در روزهای گذشته وی در تقابل و پاسخ به استاندار گیلان که عملکرد شورای شهر رشت را در مدیریت پسماند استان و مرکز دفن سراوان به زیر سوال برده بود، خطاب به استاندار گفته بود: شما به وظیفه قانونی خود در پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری و دستور وزیر کشور در مورد پسماند عمل کنید نه اینکه شورا را به ناکارآمدی متهم کنید .

کارگرنیا همچنین اضافه کرده: جناب آقای استاندار پارلمان محلی را با صحبت‌های خود تضعیف نکنید، شورا به تکالیف و وظایف خود عمل کرده،عملکرد شورا را زیر سوال نبرید !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.