افتتاح نخستین پست موزه‌ی جهان در ساختمان پست شهرداری رشت

0 584

«نخستین پست موزه مدرسه جهان» امروز در بنای تاریخی ساختمان پست در پیاده راه فرهنگی هنری شهرداری رشت با همکاری شرکت پست و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان افتتاح شد.

«مهدی سبحانی» مدیرعامل شرکت پست گیلان دراین مراسم گفت: در این پست موزه، همه‌ی اقلام و اشیا مربوط به پست و ارتباطات گیلان، تمبر‌های پستی مربوط به بعد و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دوران پهلوی و قاجار به نمایش درآمده است.

وی افزود: در پست موزه مدرسه کشور، گزیده تمبرهای قبل و بعد از انقلاب و مجموعه ای از پاکت های تمبر و نامه‌های کمیاب خارجی و همچنین مجموعه‌ای از اقلام قدیمی موزه‌ای در حوزه ارتباطات به نمایش گذاشته خواهد شد. آموزش کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف ارتباطات و رسانه از جمله ارتقای سواد رسانه‌ای و مهارتهای ارتباطی از برنامه‌هایی است که در این مجموعه انجام خواهد شد.

«حسن عمیدی » مدیرعامل شرکت ملی پست ایران نیز با بیان اینکه هویت ما از میراث است و قدمت پست در ایران به دوران هخامنشی برمی گردد گفت: متأسفانه امروزه در بیان این فرهنگ غفلت شده است.

وی تأکید کرد: در فاز دوم این موزه، فضای آموزشی در اختیار استارتاپ‌ها قرار خواهد گرفت و اشیای تاریخی پست گیلان پس از جمع آوری، در این مکان به نمایش عموم در می‌آید.

«سید محمد احمدی» شهردار رشت نیز دراین مراسم گفت: ساختمان پست گیلان و مجموعه ساختمان‌های شهرداری در مرکز رشت هویت گیلان است و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود، درحفظ و نگهداری این مکان‌ها تلاش کنیم.

با افتتاح «پست موزه مدرسه‌ها» در کشورعلاقه مندان به ویژه دانش آموزان با مراجعه و حضور در این مراکز، همزمان از یک موزه تخصصی ارتباطات بازدید و آثار قدیمی این حوزه را تماشا می کنند. همچنین علاقه مندان با فرایند پست و ارسال مراسلات آشنا شده و از طرف دیگر در دوره‌ها و کلاس‌های دروس ارتباطات شرکت کرده و آموزش می بینند.

گفتنی است ساختمان پست در رشت در سال ۱۳۰۶ در زیربنای ۶۰۰ مترمربع احداث شده است. این بنا در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۴۹۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.