چالش های جدایی دانشگاه از مراکز صنعتی

0 348

«فرهاد دلق پوش» رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گفت: فاصله و انفکاک مراکز دانشگاهی و مراکز صنعتی را برای توسعه اقتصادی خسارت بار است.

وی افزود: توانمندی و استعدادهای علمی باید شناسایی و بکارگیری شوند و دانشگاه فنی و حرفه ای محمل مناسبی برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص است که به سهولت می تواند نیازهای متناسب با بدنه تولید و صنعتی را برطرف کند و این همان استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و سرمایه های انسانی کشور است.

دلق پوش با تاکید بر اینکه نیازهای تخصصی صنعت و تولید استان باید با توسعه فعالیتهای دانش بنیان و دانشگاه فنی حرفه ای تامین شود از امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه فنی و حرفه ای استان و سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان با هدف توسعه فعالیت های دانش بنیان صنعتی و برقراری ارتباط منطقی دانشگاه با بخش کارآفرینی خبر داد.

وی گفت: گسترش همکاری، استفاده بهینه از ظرفیت ها و توان آموزشی و پژوهشی، افزایش توانمندی های حرفه ای و بستر سازی اشتغال پایدار و ساماندهی دانش آموختگان مراکز دانشگاهی در بخش صنعت و تعمیق روابط فضای علمی با تجارب عملی، از اهداف عملیاتی کردن این تفاهم نامه بوده است.

در این باره «سیدکاظم دلخوش» نماینده گیلان در مجلس شورای اسلامی پیشتر در جلسه شورای مهارت استان گیلان گفته بود: آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی در اشتغالزایی افراد جویای کار دارد، بنابراین ضروریست به این مهم توجه جدی شود.

وی افزود: فنی و حرفه ای بایستی در مهارت هایی که با فضا و جغرافیای استان همخوانی دارد و آموزش های تخصصی مورد نیاز صنایع استان را مورد توجه قرار بدهد. اهمیت آموزش های مهارتی و نقش آن در ایجاد اشتغال در کنار به روز رسانی آموزش های مهارتی بایستی مورد توجه قرار گیرد.

کارشناسان اقتصادی یکی از دلایل نبود ارتباط منسجم و نتیجه دار میان جامعه علم و فناوری با صنعت را نبود هماهنگی و هم افزایی میان زنجیره‌های مختلف علم و پژوهش با فناوری‌های کاربردی و مراکز مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان عنوان میکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.