آبگرفتگی، بلای جان شهروندان

0 443

دو روز گذشته شهر رشت مملو از آبهای سطحی بود که در پی بارش باران در خیابانها جاری بود. کوچه های آبگرفته و خیابان هایی که با حضور خودروها وضعیت را بغرنج تر کرده بود. این در حالی بود که پیش بینی های هواشناسی انجام گرفته بود اما مهمترین معضل حضور نداشتن به موقع مدیران شهری و نیز کمرنگ شدن حمایت دولت در بحث تداوم پروژه آبهای سطحی بود.

مناطقی از رشت از قبیل فاز دو معلم، شهرک فجر در لاکان ، ساغریسازان، بلوار قلی پور و … دچار آبگرفتگی بودند و رشت به شهر ونیز بدل شد. طبق آمارها برای رشت ۶۶ نقطه آبگیر شناسایی شده است که تاکنون بخشی از پروژه در انتظار اجراست. همچنین بخش هایی از پروژه در محلاتی مانند گلسار انجام شد که به دلایل مختلف از جمله کمی نظارت بر کار پیمانکار، موجب بروز آبگرفتگی شد.

به گفته­ ی سخنگوی شورای شهر رشت، “بودجه پروژه آبهای سطحی در دوره شورای چهارم تا پنجم ۱۰۰ میلیارد تومان بود که این معضل در بسیاری از مسیرها مشکل حل شده است . در برخی محله ها و کوچه های گلسار هم عملیات دفع آبهای سطحی انجام شد اما باز مشکل وجود دارد که نشان می دهد نظارت دقیقی از سوی شهرداری بر کار آنها وجود نداشت و امیدوارم که با آمدن شهردار جدید این مشکل رفع شود.”

سال گذشته حدود ۵۵۰۰ کیلومتر پروژه هدایت آبهای سطحی در رشت انجام شد اما اجرای پروژه خیابان قلی پور به معلم به طول دو کیلومتر و هزینه کرد ۳۱ میلیارد ریال اجرای کامل نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.