بلیت سینماها تا ساعت ۱۵ نیم بها شد

0 533

«سید امیر مصباح » معاون ارشاد اسلامی گیلان گفت: سینماهای گیلان می‌توانند علاوه بر نیم بها بودن قیمت بلیت در روزهای سه شنبه، دو سانس اول خود را تا قبل از ساعت شروع سانس ۱۵ به صورت نیم بها اکران کنند.

وی گفت: شورای اکران با تأیید مصوبه شورای صنفی نمایش فیلم مبنی برحذف نیم بها بودن بلیت سینما در روزهای شنبه، علاوه بر نیم بها بودن قیمت بلیت در روزهای سه‌شنبه، دو سانس اول خود را تا قبل از ساعت شروع سانس ۱۵ با هماهنگی دفتر پخش، فیلم مورد نظر خود را به صورت نیم بها اکران کنند.

این مقام مسئول افزود: براساس این طرح از اول مرداد ماه سال جاری، همزمان با سراسر کشور در سینماهای استان گیلان نیز لازم‌الاجرا خواهد بود.

در حالی معاون ارشاد اسلامی استان از نیم بها شدن بلیط سینما خبر می دهد که سالها است سه سینمای قدیمی و خاطره انگیز در محدوده میدان شهرداری رشت تعطیل و متروکه رها شده اند. سینما انقلاب، سینما آبشار و سینما سعدی این روزها تبدیل به خاطره شهروندان رشتی شده اند و علی رغم اینکه از سوی متولیان ارشاد و فرهنگ استان عنوان شده بود این سینماها به اماکن فرهنگی تجاری تبدیل خواهند شد اما همچنان یک دهه است چشم انتظار و بلاتکلیف باقی مانده اند.

در روزهای گذشته نیز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان که بارها در مراسمهای مختلف وعده احیا سینماهای بی اکران رشت را داده در اظهارنظری جدید از ایجاد اولین پردیس سینمایی در رشت خبر داد و گفت: از سوی سرمایه‌گذاران بسترهای اولین پردیس سینمایی  در سینما انقلاب رشت ایجاد شده است که مورد موافقت شهرداری و میراث فرهنگی استان قرار گرفته در شرف اخذ مجوزهای فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است. آیا حمایت از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در فضای فرهنگی استان می تواند زمینه ساز اتفاقات فرهنگی در سالن های سینمای های متروکه رشت باشد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.