خط ریلی رشت انزلی مشکل زیست محیطی دارد

0 416

« محمد اسلامی »  وزیر راه وشهرسازی در بازدید از پروژه راه آهن رشت – انزلی  با تاکید به اینکه پروژهایی که به اکوسیستم منطقه آسیب وارد کنند اجرایی نمی‌شوند گفت: اتصال خط ریلی رشت- انزلی مشکل زیست محیطی دارد.

وی  افزود: دو پروژه خط آهن رشت به بندر کاسپین و رشت به انزلی به دلیل اینکه موانع کمتری دارند احتمالا تا پایان سال آینده به  بهره‌برداری می رسند. اما  پروژه ریلی رشت به انزلی مشکلات زیست محیطی  دارد که نمی توان زمان بندی دقیقی در تکمیل آن اعلام کنیم. من نیز نمی‌توانم هیچ وعده‌ای بدهم زیرا خارج از اختیارات بنده است .

اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در این زمینه در استان، افزود: درمورد پروژه ریلی رشت – انزلی موضوعاتی درباره تالاب بیان شده و اینکه وجود موج شکن باعث خشک شدن بخشی از تالاب می‌شود که این موضوع به مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی ارجاع شده تا مطالعات لازم در این زمینه انجام شود.

وی ادامه داد: ب اساس مطالعات اولیه این موضوع تأیید نشده و جلسات کارشناسی برگزار شد که نیازمند مصوبه شورای عالی محیط زیست است. وجود این موانع و مواردی در اختیار ما نبوده اگر این موضوع برطرف شود می‌توانیم این پروژه را در زمان بندی مناسب تکمیل و بهره‌برداری کنیم. اهتمام ویژه رئیس‌جمهور و دکتر نوبخت برای تکمیل این پروژه نیزتا پایان کار دولت است .

گفتنی است پیشتر نیز پایگاه مرور در گزارشی با عنوان « تالاب انزلی زیر تیغ راه آهن » در خصوص مشکلات زیست محیطی خط ریلی راه آهن رشت انزلی به طور مفصل به این موضوع پرداخته بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.