سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و رشد ۵۳ درصدی بنادر گیلان

وزیر راه و شهرسازی در بندرانزلی خبر داد:

0 503

با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ۱۱ پروژه توسعه‌ای بندری و خدمات بندری در انزلی، بهره‌برداری و کلنگ زنی شد.

از این پروژه ها، ۴ پروژه توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده که بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال و مابقی به میزان ۹۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری شده است .

بهره‌برداری از یک پست اسکله جنرال کارگو غلات و دو پست اسکله دلفین نفتی، سیلو غلات ۵۰ هزار تنی، انبار کالاهای عمومی ۴۵۰۹ متر مربعی، تعمیرات اساسی اسکله‌های شماره ۴ تا ۱۰، ساخت سردرب شماره ۳ مجتمع بندری و نصب و تأمین تجهیزات کنترل تردد، اجرای روسازی، پیاده ‌راه‌ سازی و ایمن ‌سازی موج ‌شکن غربی و مراسم کلنگ‌ زنی احداث سیلوی غلات ۳۰ هزار تنی، مخازن ۲۰ هزار تنی روغن خوراکی و همچنین شروع عملیات لایروبی حوضچه جدید با ظرفیت بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار مترمکعب از جمله پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری در بندر انزلی است که با حضور آقایان محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر به افتتاح رسید.

در این زمینه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت سالانه بنادر تجاری در سواحل شمال؛ ۳۰ میلیون تن است، گفت: با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در بندر انزلی، قابلیت‌های جدیدی به زیرساخت‌های این بندر اضافه شده است.

محمد راستاد افزود: با ایجاد قابلیت‌های جدید و ارتقای توانمندی‌های بنادر؛ انتطار داریم استفاده از مزیت‌های حمل و نقل دریایی افزایش پیدا کند و سهم ایران از ترانزیت منطقه‌ای بیشتر شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بر اساس اهداف کمی تعیین شده، ظرفیت بنادر تجاری که در حال حاضر ۲۴۶ میلیون تن است تا پایان سال به ۲۶۰ میلیون تن ارتقاء پیدا می کند و همچنین این ظرفیت تا سال آینده  به ۲۸۵ میلیون تن خواهد رسید.

در حاشیه این مراسم، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بندرانزلی با اشاره به قدمت مجتمع بندری انزلی گفت: رشد ۵۳ درصدی عملکرد بنادر گیلان نوید بخش توسعه فعالیت‌های بندری کشور است.

«محمد اسلامی» با تاکید بر قدمت و نقش پررنگ بندر انزلی در روابط تجاری کشور، اظهار کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی، تقویت و توسعه زیر ساخت‌ها در بنادر کشور است.

اسلامی با اشاره به اضافه شدن تجهیزات جدید و به روز در بندر انزلی و سرمایه گذاری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی و سازمان بنادر و دریانوردی در این بندر، گفت: رشد ۵۳ درصدی عملکرد بنادر گیلان نوید بخش توسعه فعالیت‌های بندری کشور است.

وی به اقدامات صورت گرفته از سوی بنادر و دریانوردی در راستای ایجاد جذابیت‌های سرمایه گذاری برای تجار اشاره کرد و ادامه داد: خط کشتیرانی کانتینری یخچال دار که مستقیم از بندر انزلی به بنادر دریای خزر حرکت می‌کند و یکی از نیازهای بازرگان برای انتقال میوه و تره بار بود از جمله اقدامات خوب انجام شده در این بندر است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌های اجرایی در راستای این است که بتوانیم ظرفیت‌های لجستیک و تجهیزاتی بندر انزلی را گسترش دهیم، گفت: پست‌های اسکله‌ای در حال حاضر به اندازه لازم توسعه یافته است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌هایی با کشورهای حوزه خزر داریم که می‌توانیم تسهیلات تجارتی و تبادلات ترانزیتی را تسریع کند و خوشبختانه این پایه گذاری‌های سیاستی و اجرایی انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.