شالیکاران خزانه‌گیری خود را آغاز کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی گیلان:

0 418

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان از شخم زمستانه ۷۵ درصد از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان خبر داد و از کشاورزان خواست هر چه زودتر خزانه گیری اراضی شالیزاری خود را آغاز کنند.

«سید علی موسوی» افزود: با توجه به نقش مهم تقویم زراعی در انجام کشت صحیح اراضی کشاورزی، شالیکاران باید فرآیند خزانه‌گیری، آماده‌سازی و کشت اراضی کشاورزی را شروع کنند.

وی با اشاره به بارش باران در روزهای ابتدای سال جدید و استفاده از بارشها در کشت به موقع اراضی گفت: استفاده از نزولات آسمانی برای آماده سازی اراضی شالیزاری طی چند سال اخیر در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است و در این مدت تاکنون ۱۴۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شخم زده شده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر لزوم توجه به انجام شخم زمستانه اراضی کشاورزی توسط شالیکاران بیان کرد:هرساله شخم زمستانه از بهمن ماه آغاز و تا فروردین ماه ادامه دارد که بر اساس آمار ۷۵ درصد از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان شخم زمستانه شدند.

وی درخواست از شالیکاران در خصوص توجه به تقویم زراعی در اراضی کشاورزی افزود: از تمامی کشاورزان درخواست دارم مصرف آب زراعی خود را مدیریت کنند تا در مصرف کود و سموم کشاورزی هم صرفه جویی شود.

 لازم به ذکر است همه ساله کشت نشا برنج از اواسط  اردیبهشت در اراضی زیر پوشش شبکه آبیاری سد سفید رود آغاز می‌شود و اراضی خارج از شبکه نیز در طرح مدیریت نوبت بندی آبیاری قرار می گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.