شفت محروم از توسعه

0 784

«ارسلان زارع » سرپرست استانداری گیلان گفت: براساس ابلاغیه وزارت کشوردراستان گیلان شهرستان شفت جزو شهرستان های کمتر توسعه یافته اعلام شده است.

زارع  در جلسه شهرستانهای کمتر توسعه یافته گیلان، خواستار ارتقا شاخص های اجتماعی، عمرانی و اقتصادی در راستای توسعه یافتگی شهرستان شفت شد.

وی افزود: برای ارتقای شاخص های توسعه شهرستان شفت باید از ظرفیت های همه جانبه داخل شهرستان و سپس استان و با مشارکت آحاد مردم خصوصا جوانان و کارآفرینان استفاده بهینه شود.

وی بر شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در شهرستان شفت تاکید کرد و گفت: ارتقای شاخص های تاثیرگذار و مهم توسعه ای اجتماعی، اقتصادی و عمرانی همچون آموزش و اشتغال باید با همکاری مردم و پشتیبانی دولت باشد. یکی از این فرصتها  کشاورزی است که باید همه  زیرساخت های لازم از جمله احداث شهرک گلخانه ای، طرح جامع احیا، توسعه و ترویج صنعت نوغانداری و صنایع وابسته مورد توجه جدی قرار بگیرد.

شهرستان شفت یکی از مناطق گردشگری و زیارتی استان است که از جاذبه های گردشگری و زیبایی نسبت به سایر شهرستان‌های استان برخوردار است. این شهرستان با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب و ۱۰۲ روستا در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است. اما این شهرستان با وجود دو روستای زیارتی امامزاده ابراهیم و امام زاده اسحاق و مناطق گردشگری سیاهمزگی ، کمسار،چوبر و گیلده و.. اما از محرومترین مناطق گیلان است.

نامناسب بودن راههای دسترسی به مناطق زیارتی، آسفالت ناهموار و محرومیت ۱۲ روستای شهرستان از لوله کشی گاز از جمله عقب ماندگی های توسعه ای در این شهرستان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.