صندلی عقب تاکسی ها دو نفره شد

کمبود 300 ناوگان اتوبوسرانی در رشت

0 443

ابتدای هفته جاری فرمانده پلیس راهور گیلان در گفت  و گو با مرور اعلام کرد همزمان با شروع بازگشایی برخی صنوف و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، تردد در خیابانها و معابر اصلی شهرها به ۷۰ درصد رسیده است. وی همچنین با اشاره به فعالیت تاکسیهای درون شهری و اعلام محدودیت در سوار کردن مسافرین در صندلی عقب تاکید کرده بود تا این لحظه کد جریمه ای برای رانندگان متخلف ازاین دستور العمل در اختیار نداریم. اما امروز«محمد نوری هریس» مدیرعامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداری رشت گفت: تاکسیرانان در رشت باید تنها ۲ مسافر در عقب تاکسی سوار کنند.

نوری هریس افزود: سوارکردن سه مسافر در عقب تاکسی ها ممنوع است و این موضوع به اطلاع تمامی تاکسیرانان کلانشهر رشت رسیده است. البته شهروندان  نیز ضمن اینکه به مسایل بهداشتی توجه دارند خودشان باید بر پروتکل های بهداشتی ارائه شده از جمله مواردی مبنی بر سوار شدن دو نفر درعقب صندلی تاکسی ها نظارت کنند و در صورت تخلف به بازرسان اطلاع دهند.

وی افزود: به رانندگان تاکسی در شهر رشت تاکید شده بر موضوع سوارکردن دو نفر در عقب صندلی و یک مسافر در جلوی صندلی در مجموع سه مسافر توجه داشته و این مهم را به طور جدی اجرا کنند. در این خصوص آموزش های لازم به تاکسیرانان برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و تمام توصیه ها مبنی بر ضدعفونی خودروها، استفاده از ماسک و دستکش به آنان ارایه شده است.

مدیرعامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداری رشت تاکید کرد: نرخ کرایه نیز به همان روال قبل است و رانندگان حق گرفتن مبلغ اضافه از مسافران را ندارند.

اما محدودیت در سوار کردن مسافر در تاکسی رانی در حالی اجرا شده است که رشت  در سیستم حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوسرانی  با کمبود ناوگان مواجه است .

«ناصر حاج محمدی» شهردار رشت در روزهای گذشته با اشاره به این نکته گفت: با وجود اینکه شهر رشت دارای بیش از شش هزار دستگاه تاکسی و ون هست اما تنها ۸۰ دستگاه اتوبوس دارد که از این تعداد ۵۰ دستگاه فعال هستند و این تعداد اتوبوس برای کلانشهری همچون رشت با تراکم جمعیتی بالا کفایت نمی کند. در شهر رشت باید دستکم ۳۰۰ دستگاه اتوبوس فعال تهیه شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.