پیشرفت ۵۴ درصدی تصفیه خانه فاضلاب رشت

0 467

تصفیه‌خانه ۱۰ هزار متر مکعبی فاضلاب در رشت احداث می‌شود.
«سیدمحسن حسینی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: سومین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر رشت به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب در کمربندی خرمشهر رشت احداث می‌شود.
وی ازاجرای عملیات ساماندهی فاضلاب به صورت همزمان در یازده شهر این استان خبرداد و گفت: پروژه ساماندهی فاضلاب شهر رشت دارای ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی است.
حسینی ظرفیت تصفیه‌خانه فعلی رشت را ۶۳ هزار مترمکعب عنوان کرد و افزود: این تصفیه‌خانه به صورت مستمر عمل تصفیه فاضلاب را انجام می‌دهد. تصفیه‌خانه فاضلاب در جنوب شهر رشت با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب درصورت تکمیل و بهره‌برداری کمک زیادی به تصفیه فاضلاب شهر رشت می‌کند.

در حالی حسینی از احداث تصفیه خانه فاضلاب جدید برای شهر رشت خبر می دهد که درروزهای گذشته وی از پایین بودن شاخص تصفیه فاضلاب شهری گیلان در کشور خبر داده بود.

حسینی پیشترشاخص تصفیه فاضلاب شهری در سطح کشور را ۵۱ درصد بیان کرده و گفته بود: این شاخص در گیلان با ۱۶ درصد کاهش حدود ۳۵درصد برآورد می‌شود.
وی از اجرای پروژه‌ها و ایجاد تصفیه‌خانه‌های جدید برای ارتقاء این شاخص در گیلان خبر داده بود.
گفتنی است ساخت تصفیه خانه های جدید فاضلاب با توجه به وضعیت نامناسب رودخانه های رشت و ورود فاضلاب شهری به این دو رودخانه و دریای خزرازمطالبات چندین ساله محیط زیست دراستان است. کامل نبودن شبکه فاضلاب شهری و کمبود تصفیه خانه فاضلاب دراستان موجب ورود آلودگی ههای صنعتی و شهری به دریای خزر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.