بافت فرسوده شهری معضل شهرستان آستارا

0 907

فرماندار آستارا خواستار نوسازی بافت فرسوده شهری این شهرشد.

«حسن رستم زاد» بافت و بناهای فرسوده را برای این شهرستان گردشگرپذیر نامناسب عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های متولی باید نوسازی فضاها، اماکن قدیمی، زیرساخت‌ها و منازل را مورد نظر قرار بدهند.

وی گفت: در خیابان ها و معابرعمومی به دلیل محدودیت فضای تردد، ترافیک وجود دارد و مسئولان امر برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند. مسوولان باید متناسب با توسعه همه جانبه، به تقویت منابع آب شهری و ارائه خدمات بهتر به شهروندان توجه کنند و دستگاه های اجرایی در راستای برنامه های عمرانی همکاری داشته باشند.

در این باره «جواد معیتی» شهردار آستارا هم گفت: خیابان های تله سفی، قنبرمحله و کشاورز و کوی حمزه بیگ به مساحت حدود ۷۰ هکتار دارای بافت فرسوده است و ساخت سالن های ورزشی، ایستگاه آتش نشانی و فرهنگسرا در آن مناطق در دستور کار است.

وی افزود: ایجاد پیاده رو مقابل بازار ساحلی آستارا و بهسازی محل دفن زباله به مساحت ۱۵ هکتار و تکمیل طرح ساحلی سفیر امید در اولویت برنامه های شهرداری است و امیدواریم، اعتبار لازم تامین شود.

براساس آمارهای اداره کل راه و شهرسازی استان تا کنون درگیلان ۲۳  بافت فرسوده شهری  شناسایی شده است. این بافتهای فرسوده در شهرهایی همچون رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، آستارا، بندرانزلی، لنگرود، رودسر، تالش، صومعه سرا و… قرار دارند .

پیشتر دراین باره رشت «ماکان پدرام» از تعیین تکلیف  اجرای طرحهای باز آفرینی شهری در ۲۳ شهر استان خبر داد بود و گفته بود : اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در ۵ شهر استان هم در دست اجراست.

وی از اختصاص اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی  برای اجرای ۵۸ طرح باز آفرینی در محلات قدیمی در شهرهای رشت، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، لاهیجان و بندر انزلی خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ درصد این اعتبار به صورت متمرکز در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفته که بخشی صرف تکمیل طرح‌های نیمه تمام بازآفرین شهری استان شده است.

گفتنی است  شهر رشت با ۷۱۷ هکتار بیشترین بافت فرسوده  را در بین ۵۲ شهر گیلان دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.