توقف تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی گیلان

0 404

تحریم های اقتصادی و ایجاد مشکل درتامین مواد اولیه ، فقدان ثبات درسیاست های اقتصادی ، مالیات، دستورالعمل های لحظه ای ، پیچ و خم های اداری و نبود بستر امن سرمایه ‌گذاری ازجمله مشکلات فعالان بخش صنعت و واحدهای تولیدی در کشور است که گیلان نیز از پیامدهای آن در چند سال اخیر به دور نمانده است.

تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی و نیز تولید با نیمی از ظرفیت های موجود از جمله مشکلات بخش صنعت گیلان بوده که در سالهای اخیر کارگروه رفع موانع تولید استان تلاشهای زیادی برای احیا و رونق این واحدها انجام داده است. تا جاییکه « فرهاد دلق پوش» رییس سازمان صنایع و معادن گیلان به مرور گفت: اکنون به مرحله ای رسیدیم که تعطیلی واحدهای صنعتی استان متوقف شده است.

دلق پوش افزود: درطی سال گذشته ۳۵۷ واحد صنعتی استان که دچار رکود بودند احیا شدند. اکنون درحوزه رونق تولید و احیا واحدهای نیمه تعطیل جایگاه خوبی در کشور داریم. همچنین در سال ۹۷ از نظر پرداخت تسهیلات درجهت رفع موانع تولید جایگاه اول کشور را کسب کردیم.

وی ادامه داد: تا شهریور جاری از حیث تعداد واحدهایی  که از تسهیلات مصوب شده در کارگروه رفع موانع تولید برخوردار شدند رتبه ۷ کشور و از لحاظ پرداخت تسهیلات بانکی با ۳۲۹ میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان در جایگاه ۱۵ کشور قرار گرفتیم. ایران برک و کاشی خزر از جمله این واحدهای احیا شده هستند.

رییس سازمان صمت گیلان به صدور جواز پروانه بهره برداری بالغ بر ۷۶ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریال در حوزه صنعت وتولید استان اشاره کرد وگفت: ۱۳۲۰ مورد جواز تاسیس واحد صنعتی در استان داریم که با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۷۰ درصدی وبا سرمایه گذاری ۱۵۳۰ میلیارد تومانی می توانند برای ۴۵ هزار ۵۰۰  نفر اشتغالزایی به همراه داشته باشند.

دلق پوش گفت: درهشت ماهه امسال ۹۹ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۶۰۲ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۱۲۸۶ نفر در مقایسه با سال ۹۷  از نظر سرمایه گذاری  ۱۶۱ درصد و از نظر اشتغالزایی ۳۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی تاکید کرد تا کنون بیش از ۲۷ درصد منابع بانکی پیش بینی شده برای رونق تولید سال ۹۸ در استان جذب شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.