محیط زیست به فکر فاجعه پسماند شمال باشد

0 400

نماینده مردم بندرانزلی درمجلس شورای اسلامی گفت: سازمان محیط زیست به جای انتقال آب خزر فاجعه پسماند شمال را رفع کند.‌

«حسن خسته‌بند» ضمن اعلام مخالفت شدید با اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران گفت: دولت و سازمان محیط زیست به جای چنین طرح‌هایی بهتر است شمال کشور را از کوه زباله نجات دهند.

نماینده مردم بندرانزلی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری بسیاری از رسالت‌های خود را فراموش کرده است . سئوال اساسی اینجا است که در این برهه از زمان آیا انتقال آب دریای خزر از نجات جنگل‌های هزاران ساله شمال کشور که در معرض نابودی هستند واجب‌تر است؟

وی مصوبه جنجالی دولت در موافقت با انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران را عجیب و غیرعلمی دانست و گفت: صدها سراوان دیگر در کشور با معضل پسماند و شیرابه‌های سمی مواجه‌اند و رودخانه‌ها و سفره های آب زیر زمینی به  مواد سمی آلوده شده لذا دولت باید به مطالبات مردم شمال به ویژه مردم  گیلان احترام بگذارد و از انجام عملی که مخالف خواست مردم شمال است پرهیز کند.

در روزهای گذشته نیز دیگر نمایندگان استان گیلان مخالفت خود را با انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی کشور اعلام کرده بودند. نمایندگان شمالی مجلس  با در دست داشتن برگه‌هایی با شعارهایی بلای زاینده رود و دریاچه ارومیه را برای دریای خزر تکرار نکنید، انتقال آب دریای خزر نابودی محیط زیست، ملت اجازه نابودی دریای خزر را نخواهد داد، نه ملت به انتقال آب دریای خزر و.. اعتراض خود را به این طرح اعلام کردند.

پیشتر نیز تخصیص اعتبار جهت حل مشکلات آبخیزداری، ضرورت اجرای سریع‌تر لایروبی تالاب‌ها، رفع مشکل بزرگ شیرابه سراوان ، بروز سیلاب و فرسایش خاک از جمله درخواستهای نمایندگان مجلس از دولت بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.