تدوین طرح جامع بنادر انزلی و آستارا

معاون سازمان بنادر و دریانوردی:

0 433

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از تدوین طرح جامع بنادر انزلی و آستارا خبر داد و گفت: نخستین بندر تفریحی و گردشگری کشور در چمخاله در دست ساخت است.

«محمدرضا اللهیار» در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به شناسایی ظرفیت‌های بسیار در سواحل گیلان تأکید کرد: در صورت توسعه اقتصاد دریا محور و استفاده از این ظرفیت، کشور به هیچ پشتوانه اقتصادی دیگر نیاز ندارد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بنادر برای جذب سرمایه گذاران و تجار منطقه از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است گفت: ایران شاهراه ترانزیتی است و افزایش مبادلات تجاری و ترانزیت کالا از این شاهراه بین المللی ضرورت دارد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان‌بنادر و دریانوردی به تدوین طرح جامع برای دو بنادر آستارا و انزلی اشاره و تصریح کرد: مدیران باید با استفاده از ظرفیت بنادر گیلان علاوه بر افزایش ترافیک کالا، در خصوص جذب تجار و سرمایه گذاران در این بنادر نیز تلاش بیشتری داشته باشند.

وی خبر داد: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای عمل به شعار امسال، قرارداد ساخت ۲ قایق پایش و ساخت یک دستگاه ریچ استاکر را با شرکت‌های دانش بنیان منعقد کرده است.

لازم به ذکر است: «حسین یونسی خمسی» به عنوان مدیر کل جدید بنادر و دریانوردی گیلان جایگزین حمیدرضا آبایی شد.«حسین یونسی خمسی» دارای مدرک کارشناسی ارشد امور دریایی، معاون اداره کل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس اداره امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، رئیس اداره امور دریایی بندر امیر آباد، رئیس اداره آموزش بندر امام خمینی (ره)، کارشناس بازرسی فنی کشتی‌های اقیانوس پیما و کارشناس مسئول شناورهای خدماتی در بندر ماهشهر را در کارنامه خود دارد.

 گفتنی است سه بندر مهم و تجاری آستارا، انزلی و کاسپین در گیلان فعال هستند و بندر چمخاله نیز به عنوان اولین بندر مسافری و گردشگری تفریحی در راستای توسعه اقتصاد دریا محور در دست ساخت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.