چرا برکنار شدم؟

0 446

هیات کشتی گیلان در دو هفته اخیر دستخوش تلاطم هایی بوده است که با توجه به اینکه اکنون در هیات کشتی سمتی ندارم تصمیم گرفتم در خصوص مسایل اخیر روشنگری هایی انجام دهم.

عصر روز چهارشنبه مورخ ۹۸/۹/۲۰ اقای عسکری دبیر فدراسیون کشتی با من تماس گرفت و بی هیچ مقدمه ای گفت که آقای دبیر گفته است به شما اعلام کنم که استعفا دهید. من در تحیر از این درخواست، به ایشان گفتم مادامی که دلایل این امر مشخص نشود معذورم و چند ساعت بعد هم خبر برکناری ام را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی دیدم. من تا امروز که صبر کردم و موضعی نگرفتم تا مراسم معارفه سرپرست جدید انجام شود. حال که زمام امور کشتی استان را واگذار کرده ام لازم می دانم جهت تنویر افکار عمومی چند نکته را مطرح کنم. البته قصد دارم علت برکناری ام را تا آن جا که مجال و فرصتی باشد ادامه دهم:

۱- من طی دو مجمع انتخاباتی و در رقابتی سخت با رقبا به عنوان رییس هیات کشتی استان برگزیده شدم و اعتماد مجمع به من که سابقه کشتی نداشته ام معنایی جز کارآمدی و مثبت بودن اقداماتم در هیات نبوده است .

۲- کارکرد من در هیات کشتی مشخص است. قانون مندی، استقلال، رشد سخت افزاری و نرم افزاری کشتی، پرهیز از سیاست زدگی از ویژگی های دوره مدیریتی ام است؛ در واقع، نه فساد مالی و اخلاقی داشته ام و نه مدیریت ضعیف. طبق ارزیابی های اداره کل ورزش و جوانان هیات برتر استان نیز بوده ام .

۳- در دوره تصدی ام اجازه دخالت هیچ باند و شبکه و حزب و نماینده و پدر خوانده ای را به کشتی ندادم و از عزت و استقلال جامعه کشتی دفاع کردم.

۴- گناه من این نیست که کارکرد ضعیف و غیرقابل دفاعی داشته و یا جرمی مرتکب شده ام، بلکه می دانم به جرم بی توجهی به پدرخوانده و عدم اجازه به او برای دخالت در کشتی برکنار شدم. پدرخوانده مدعی است که استانداری، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در دستان اوست و مدیرکل ورزش را او نصب کرده و بدون اجازه اش هم آب نمی خورد؟

۵- جرم من این است که از ورود سیاسیون به ورزش جلوگیری کردم و اجازه ندادم که آدم های وابسته و بی کفایت فلان نماینده مجلس در ارکان کشتی حضور یابند تا در جهت منافع انتخاباتی وی فعالیت کنند.

۶- برکناری من در واقع پاسخ به خواست و اراده شبکه دوره مدیریت قبلی اداره کل ورزش و جوانان است که بعضی دستگیر، تعدادی برکنار و عده ای هم در حال فعالیت می باشند!

۷- برکناری من بی احترامی به جامعه کشتی استان و مجمعی است که من منتخب آن بوده ام. آقای دبیر و مدیرکل ورزش استان نشان دادند تا چه حد به آرای پارلمان کشتی پای بندند.

۸- واقعیت این است که من هیچ وابستگی مالی و اعتباری به ورزش ندارم و به همین دلیل نگران خروج از کشتی نیستم. وقتی مدیرکل ورزش خود را مدیون پدرخوانده و بقای خود را اجابت خواسته وی می داند. وقتی مدیرکل ورزش تحت تاثیر این یا آن نماینده مجلس است و جرات تصمیم گیری ندارد. وقتی مدیرکل ورزش جسارت کمک به هیات کشتی را از ترس تهدید این یا آن شخص ندارد، بودن در کشتی چه معنایی دارد؟

۹- یک جریان خزنده که تعهد و التزام و وفاداری آنان به انقلاب و نظام در معرض ابهام است در حال حذف نیروهای مومن و معتقد به نظام در ورزش استان است. برکناری دوستانی چون من نه به علت ناکارآمدی بلکه کینه و عداوت نسبت به آنان است .

۱۰- من از جامعه بزرگ و بالنده و مجمع کشتی استان و روسای محترم هیات های  سراسر کشور و شهرستان ها و بخش ها و مربیان محترم و کشتی گیران عزیز و جان برکف بابت همه قصورها و تقصیرهایم پوزش می طلبم. هم چنین تاسف خود را از اقدام غیراخلاقی و ناجوانمردانه آقای دبیر رییس فدراسیون کشتی و مدیرکل ورزش گیلان اعلام می دارم و اطمینان دارم هم در این دنیا و هم در روز حشر که روز آشکار نهان هاست، تاوان سخت این بداخلاقی را خواهند داد.

در پایان برای سرپرست جدید هیات کشتی استان ، موفقیت ، آرزو می کنم و امیدوارم بتواند از کیان و استقلال جامعه بزرگ و بالنده کشتی استان دفاع نماید و مطالبات مشروع و قانونی انان را برآورده سازد .در یادداشت های بعدی ابعاد دیگری از مشکلات ورزش را برخواهم شمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.